Visual perspectives on accounting and accountability

Davison Royal Holloway

Información del evento

Lugar:
Edificio 44, planta baja, sala B08
Web:
Profesora Jane Davison
Ponente:

Profesora Jane Davison

Afiliación:

Royal Holloway, University of London

El  próximo lunes 16 de mayo  tendrá lugar un seminario de investigación realizado por la profesora Jane Davison (Royal Holloway, University of London). El seminario tiene como objeto exponer el estado de la cuestión de la investigación en Contabilidad desde una perspectiva visual. El seminario puede ser de interés también para todos aquellos que quieran conocer el uso de metodologías para el análisis de información visual corporativa.

La sesión se encuadra dentro del Programa de Seminarios de Investigación del Departamento de Dirección de Empresas.

Seminario: Visual perspectives on accounting and accountability
Día: Lunes 16 de Mayo 2011
Hora: 13.00h
Lugar: Edificio 44, planta baja, sala B08.

http://bit.ly/jLsUoo (página web profesora J. Davison)

Autora de numerosos artículos en revistas científicas y ponencias sobre una perspectiva visual de la Contabilidad como AOS, AAAJ, CPA,.... Sus trabajos constituyen un excelente ejemplo de investigación interdisciplinaria en Contabilidad, Rendición de Cuentas y Gobernabilidad desde una perspectiva Visual. El seminario tiene como objeto exponer el estado de la cuestión de la investigación en Contabilidad desde una perspectiva visual. El seminario puede ser de interés también para todos aquellos investigadores que quieran conocer el uso de metodologías para el análisis de información visual corporativa.

Publicaciones recientes de la Profesora Jane Davison:

Barthesian perspectives on accounting communication and visual images of professional accountancy (2011) Accounting, Auditing and Accountability Journal,

'Paratextual framing of the annual report: liminal literary conventions and visual devices' (2010), Critical Perspectives on Accounting

'Icon, Iconography, Iconology: Banking, Branding and the Bowler Hat' (forthcoming 2010) in Imagining Business: Performative Imagery in Organizations (Editors Quattrone, P., McLean, C., Puyou, F. & Thrift, N.), Routledge.

‘[In]visible [in]tangibles: Visual portraits of the business élite.’ Accounting, Organizations and Society, 2010 (35, 2), 165-183.

‘Icon, Iconography, Iconology: Visual Branding, Banking and the Case of the Bowler Hat’ [re the collapsed Bradford and Bingley Bank]. Accounting, Auditing and Accountability Journal, 2009 (22,6), pp. 883-906.

‘Imag[in]ing accounting and accountability’ (with S. Warren), Accounting, Auditing and Accountability Journal, 2009 (22,6), pp. 845-857.

‘Repetition, rhetoric, reporting and the ‘dot.com’ era: words, pictures, intangibles’, Accounting, Auditing and Accountability Journal, 2008 (21, 6), pp. 791-826.

'Photographs and accountability: cracking the codes of an NGO’, Accounting, Auditing and Accountability Journal, 2007 (20, 1), 133-158 (in the top 5% of downloaded articles from this journal)

'Words, pictures and intangibles in the corporate report', (with Len Skerratt, Brunel University), research monograph, 2007, Institute of Chartered Accountants of Scotland.

Book review of 'Business Elites and Corporate Governance in France and the UK' by Mairi Maclean, Charles Harvey and Jon Press, Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2006, in Corporate Governance - An International Review 2007, (15, 4), 701-703.

'Why every picture tells a story in an annual report', Accountancy Age, 21st June 2007.

'Sacred vestiges in financial reporting: mythical readings guided by Mircea Eliade,' Accounting, Auditing and Accountability Journal, 2004 (17, 3), 476-497.

'Communication and antithesis in corporate annual reports: a research note,' Accounting, Auditing and Accountability Journal, 2002 (15, 4), 594-608.

Editor Invitado en números especiales sobre una perspectiva visual de la contabilidad y las organizaciones:

Guest editor (with Dr Chris McLean [University of Manchester] and Dr Samantha Warren [University of Surrey]) of a special issue of Qualitative Research in Organizations and Management on the theme of Qualitative Research: Exploring the Visual in Organizations and Management, planned for publication in 2012.

Guest editor (with Dr Samantha Warren [University of Surrey]) of a special issue of Accounting, Auditing and Accountability Journal (August 2009, Vol. 22 No. 6), on Visual Perspectives on Accounting and Accountability.
(Top downloaded issue for this journal in 2009).