The European Charter & Code for Researchers (C&C)

What is the Human Resources Strategy for Researchers (HRS4R)?

The Human Resources Strategy for Researchers (HRS4R) is a tool for the implementation of the European Charter for Researchers and the Code of Conduct for the Recruitment of Researchers (Charter & Code). Implementation of HRS4R is a voluntary process. Institutions must be aware that HRS4R is a long-term commitment that involves joint efforts involving coordination with different interest groups, both internal and external.

The Pablo de Olavide University formally adhered to the European Charter for Researchers and the Code of Conduct for the Hiring of Researchers (Charter&Code). Both documents set the guidelines for research institutions that decide to start the process to improve researchers' working and employment conditions, making a research career in Europe more attractive.

The European Charter for Researchers is a general set of principles and requirements related to the functions, responsibilities and rights of research staff and their employers. The aim is to ensure that the relations among parties contribute positively to the process of creation and transfer of knowledge and to the professional development of the research staff.

The Code of Conduct for the Recruitment of Researchers aims at improving the selection and recruitment processes, ensuring they are fair and transparent. It suggests various means to evaluate the merits, considering not only the number of publications but a wider range of evaluation criteria, such as teaching, team work, knowledge transfer, management and scientific communication.

¿Qué es el Estrategia de Recursos Humanos para Investigadores (HRS4R)?

La Estrategia de Recursos Humanos para Investigadores (HRS4R) es una herramienta para la implementación de la Carta Europea de los Investigadores y el Código de Conducta para la Contratación de Investigadores (Charter & Code). La implementación de la HRS4R es un proceso voluntario. Las instituciones deben ser conscientes de que el HRS4R es un compromiso a largo plazo que implica esfuerzos conjuntos conllevando la coordinación con diferentes grupos de interés, tanto internos y externos.

La Universidad Pablo de Olavide se adhirió formalmente a la Carta Europea del Investigador y al Código de Conducta para la Contratación de Investigadores (Charter&Code). Ambos documentos marcan las directrices para que las instituciones de Investigación que decidan iniciar el proceso mejoren las condiciones de trabajo y empleo para los investigadores, haciendo más atractiva la carrera investigadora en Europa.

La Carta Europea de los Investigadores (The European Charter for Researchers): La Carta reúne un conjunto de principios y requisitos generales que especifican las funciones, responsabilidades y derechos de los investigadores, así como de entidades que emplean y/o financian investigadores. El objetivo de la Carta es garantizar que la naturaleza de la relación entre estos actores conducen a una mejora en la generación, transferencia, intercambio y difusión del conocimiento y la tecnología, y al desarrollo profesional de los investigadores.

El Código de Conducta para la contratación de investigadores (The Code of Conduct for Recruitment): El Código consta de un conjunto de principios y requisitos generales que deben seguir los empleadores y/o financiadores al designar o contratar investigadores. Estos principios y requisitos deben garantizar el respeto de valores como la transparencia del proceso de contratación y la igualdad de trato de todos los solicitantes, en particular en lo que respecta al desarrollo de un mercado laboral europeo atractivo, abierto y sostenible para los investigadores, y son complementarios de los descritos en la Carta Europea de los Investigadores.

Facebook UPO Flickr UPO Instagram UPO Twitter UPO Youtube UPO
Validación de Accesibilidad