About us

mapa 22

Energy Conversion Nanomaterials & Devices Group / Grupo de Nanomateriales y Dispositivos para Conversión de Energia
Physical Chemistry Section / Área de Química Física
Edif. 22, Lab. 3.01
University Pablo de Olavide
Crta. de Utrera km. 1
41013 Sevilla, Spain
tel/phone: +34954349314

In the Energy conversion nanomaterials and devices group at the Pablo de Olavide University, we like to experiment. We tend to do this carefully and delicately, so we always use a small perturbation. This perturbation can be a slight optical flicker, in different colours, or an electric spark. We can do this either at a pleasant room temperature or at several tens of degrees below zero, in total darkness or under intense illumination. In any case, our measurements always provide us with tasty information, in the form of resistances and capacitances, or in the form of kinetic constants of various kinds. And just for the sake of designing devices that convert photons into electrons or photons into hydrogen molecules as efficiently as possible (thermodynamics permitting). In addition, our doctors like to run simulations and design numerical models, to better understand the complicated behaviour of our materials and devices.

We don't know if we do all this better or worse, but what we are sure of is that we always do it with frequency and intensity.

***********************************************************************************************************************************************************

En el grupo de nanomateriales y dispositivos para energia de la Universidad Pablo de Olavide, nos gusta experimentar. Solemos hacerlo con cuidado y delicadeza, por lo que siempre utilizamos una pequeña perturbación. Esta perturbación puede ser un leve parpadeo óptico, de distintos colores, o un chispazo eléctrico. Lo podemos hacer tanto a una agradable temperatura ambiente como a varias decenas de grados bajo cero, tanto en total oscuridad como bajo intensa iluminación. En todo caso, nuestras medidas siempre nos proporcionan sabrosa información, en forma de resistencias y capacitancias, o en forma de constantes cinéticas, de distintos tipos. Todo ello para diseñar dispositivos que conviertan fotones en electrones o fotones en moléculas de hidrógeno de la forma más eficiente posible (con permiso de la termodinámica). Además, a nuestros doctores les gusta correr simulaciones y diseñar modelos numéricos, para entender mejor su complicado comportamiento.

No sabemos si todo esto lo hacemos mejor o peor, pero de lo que estamos seguros es de que siempre lo hacemos con frecuencia e intensidad.

Juan hablando

Energy Conversion Nanomaterials & Devices Group