Promoción educativa de alumnas gitanas en contextos de marginación
DOI:
https://doi.org/10.13128/ccselap-25816Abstract
AAVV
Downloads
References
Ayala Rubio, A. (2014). La resocialización de la mujer gitana en los cursos de alfabetización de la Renta Mínima de Inserción. Política y Sociedad, 51(3), 789-816. Recuperado de http://revistas.ucm.es/index.php/POSO/article/view/43725/44512, 15/04/2019.
Fundación para el Secretariado Gitano. (2000). Mujeres Gitanas. Nº 1, Junio. FSG. Recuperado de https://www.gitanos.org/upload/09/93/Rev_1_._05_-_Dossier.pdf, 15/04/2019.
Fundación para el Secretariado Gitano. (2002). Evaluación para la normalización educativa del alumnado gitano en educación primaria. Madrid: FSG.
Fundación para el Secretariado Gitano. (2010). Evaluación de la normalización educativa de las alumnas y los alumnos gitanos en Educación Primaria. Madrid: IFIIE/Instituto de la Mujer.
Juárez, M., Renes Ayala, V. (1995). Población, estructura y desigualdad social. V Informe sociológico sobre la situación social en España. Síntesis. Documentación social, (101), 67-132.
Macías, F y Redondo, G. (2012). Pueblo gitano, Género y Educación: investigar para excluir o investigar para transformar. International Journal of Sociology of Education, 1(1), 71-92.
Ministerio de Sanidad, Seguridad Social e Igualdad (2012). Estrategia Nacional para la Inclusión del Pueblo Gitano en España (2012-2020). España: Ministerio de Sanidad, seguridad social e igualdad.Recuperado dewww.msssi.gob.es, 15/04/2019.
Padilla Carmona, T., González-Monteagudo, J., & Soria-Vílchez, A. (2017). Gitanos en la Universidad: Un estudio de caso de trayectorias de éxito en la Universidad de Sevilla. Revista de Educación, 377, 187-211. doi: https://doi.org/10.4438/1988592X-RE-2017-377-358.
Real Academia de la Lengua Española (RAE). (2018). Definición de Chabola. Recuperado de http://dle.rae.es/?id=8QvSzmJ, 15/04/2019.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Rocío Cárdena Rodríguez, María del Carmen Monreal Gimeno
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This licence allows third parties to share (copy and redistribute the material in any medium or format) and adapt (remix, transform and create from the material for any purpose, including commercial purposes), provided that authorship and first publication in this journal (The Journal, DOI of the work) is acknowledged, a link to the licence is provided, and it is stated whether changes have been made to the work.